Lowongan kerja PT Indonesia Asahan Aluminium di medan april 2015

PT Indonesia Asahan Aluminium (Inalum), sebuah perusahaan patungan antara pemerintah Indonesia dan didirikan di Jakarta. Inalum adalah perusahaan yang membangun dan mengoperasikan Proyek Asahan, sesuai dengan perjanjian induk. Perbandingan saham antara pemerintah Indonesia dengan Nippon Asahan Aluminium Co., Ltd, pada saat perusahaan didirikan adalah 10% dengan 90%.
Untuk melaksanakan ketentuan dalam perjanjian induk, Pemerintah Indonesia kemudian mengeluarkan SK Presiden No.5/1976 yang melandasi terbentuknya Otorita Pengembangan Proyek Asahan sebagai wakil Pemerintahan yang bertanggung jawab atas lancarnya pembangunan dan pengembangan Proyek Asahan. Inalum dapat dicatat sebagai pelopor dan perusahaan pertama di Indonesia yang bergerak dalam bidang Industri peleburan aluminium dengan investasi sebesar 411 milyar Yen.
Secara de facto, perubahan status Inalum dari PMA menjadi BUMN terjadi pada 1 November 2013 sesuai dengan kesepakatan yang tertuang dalam Perjanjian Induk. Pemutusan kontrak antara Pemerintah Indonesia dengan Konsorsium Perusahaan asal Jepang berlangsung pada 9 Desember 2013, dan secara de jure Inalum resmi menjadi BUMN pada 19 Desember 2013 setelah Pemerintah Indonesia mengambil alih saham yang dimiliki pihak konsorsium. PT INALUM (Persero) resmi menjadi BUMN ke-141 pada tanggal 21 April 2014 sesuai dengan Peraturan Pemerintah No. 26 Tahun 2014.

PT INALUM (Persero) is offering the opportunity for highly qualified, dedicated, and motivated talents with high integrity to join INALUM at the following position:

Construction Manager (PLTU)

Requirements:

  • Male, Maximum 50 years old
  • Minimum requirement of Bachelor's Degree (S1) in Mechanical or Electrical
  • Applicants must have a minimum 5 years of experience as PLTU Construction Manager
  • Having experience in constructing PLTU with minimum Capacity of 200 MW
  • Excellent command of written and oral English.
  • Willing to work in tight schedule.
  • Willing to be assigned to and relocate to any of INALUM's Units/Business Units.

Application Terms and Conditions:
  1. Applicants are required to submit authenticated copies of Degree certifications and transcripts.
  2. Applicants are required to provide evidence of work experience.
  3. Supporting documents and Curriculum Vitae must be submitted by email to recruitment@inalum.co.id with the subject line Construction Manager (PLTU).
  4. Eligible applicants who meet the administrative requirements will be notified of the application status no later than April 30, 2015 only through recruitment@inalum.co.id. Applicants who are not notified after such date are automatically deemed disqualified.
  5. No cost is incurred for any recruitment process. We strongly advise your utmost attention for any individuals who are fraudulently claiming to be recruiters for INALUM, but are in no way affiliated with INALUM.

The application deadline is April 25, 2015 at 12.00 PM.